sandralinneasofia

Alla inlägg den 9 februari 2014

Av Sandra Mitrovic - 9 februari 2014 07:41

Tindra har sovit utan nappen hela natten! Hon har vaknat till några gånger men har inte varit så hon vill gå upp! Men imorse när jag kom upp så hade hon gått upp o tagit båda mapparna (för hon vet ju vart dom finns) haha men blir att ta bort dom därifrån! Men hon klarade natten och det är jag stolt över men mest av allt är jag stolt över min blivande man som är så himla duktig när det gäller såna här saker.. Först gick jag in där för tänkte att man måste ju få henne trygg på något sätt så sa Ante till mig att låta bli för annars kommer hon gnälla varjegång för att du ska göra något så jag lät bli och tänkte efter att så är det ju. Och hon fick somna med lampan tänd själv istället visst va lite skrik osv men det får de vara och va egentligen inte ens mycket skrik.. Tack kära hjärtat för att du är just min och vår älskade Pappa/blivande man ;-)
Idag blev det att jag gick upp, va egentligen Antes tur men han hade så ont i huvudet så tänkte att det är bättre han får sova och när jag ändå hade gått upp så tänkte jag att då tar de ändå lång tid innan jag kan somna om, så då kan jag ju likaväl vara vaken!
Men tänkte jag o Tindra i alla fall skulle gå och handla lite mjölk sen :-) så vi får röra lite på oss! För det behövs!
Idag är det min fasta dag och även vår vegetariska dag eller i alla fall en måltid och det är middagen! Så det blir vegetarisk soppa.
Så det här blir bra :-) känns bra!
Imorgon är det skolan som gäller, känns självklart konstigt men samtidigt skönt eftersom jag hade gått sönder här hemma av rastlöshet! Och efter vi varit en sväng på affären förresten ska jag sätta igång med städning här hemma! För idag är det städdag! Så tänkte tvätta av skåp i köket och damma och byta ut köksduken osv.. Så idag finns det och göra! Men igår tyckte jag att tiden gick extremt långsamt men ca väl för att man egentligen inte gjorde något vettigt och var rastlös och sen sov Tindra inte någon middag i heller så tiden vart ju liksom längre med henne! Så är hon vaken idag med så tänkte jag att man likaväl kan börja skippa det även på dagis.. Hon är ju ändå 3år och visst det kanske inte är så bara för andra men sen o andra sidan så känns det bättre! Och sen är det bara blöja på natten som ska avvänjas. Men det får vänta för man ska ju inte stressa på allt på samma gång, för de kan sluta illa! Så det kan vänta till allting annat är klart :-)
Känns faktiskt bra! Och nu i samma veva försöker jag sluta bita på nagelbanden och naglarna :-) bita har jag inte gjort men pillat lite och de ska också avvänjas!! Håller alla tummar och tår för att de ska fungera denna gången!
Nä hoppas ni får en bra Söndag!
Ska jag fortsätta dricka mitt kaffe och vakna till liv :-)

Sannie

Ovido - Quiz & Flashcards