sandralinneasofia

Alla inlägg under januari 2013

Av Sandra Mitrovic - 24 januari 2013 19:51

Ja nu känns det som om kosten är påväg åt rätt håll... För nu har jag börjat räkna kalorier och det

gör att jag får skullkänslor om jag skulle äta något som jag vet inte är så mega bra eller som jag vet

är mycket kalorier i.. Så nu känner jag mig duktig som har ätit 1111g kalorier igår och idag vart det ÄNNU

mindre 672g kalorier.. Och sen har jag inte tränat idag men imorgon då jäklar ;D Men är också bara idag

jag inte tränat annars har jag tränat 1gång om dagen denna vecka.. Så är rätt nöjd med mig själv och har lovat mig själv att håller jag detta så ska jag få unna mig glass och mörk choklad på Lördag :D Så detta känns faktiskt toppen!


Känns som att räkna kalorierna är min grej, jag tycker verkligen det är mega roligt och man inser mera vad

som är bra och inte bra eller mindre bra osv. Och nu när jag ska ner i vikt så ska jag ju kolla på kalorierna!


Nä men nu ska jag dra då jag och älsk ska kolla på vårat pogram =) Myspys...


Sannie

Av Sandra Mitrovic - 22 januari 2013 21:09

Ja här försöker jag....

Va rätt onyttig igår, men försöker ta tag i min själv. Och det går isådär, men känns som jag ändå

är påväg så får väl hålla tummarna på att de går åt rätt håll. Men idag har jag bara ätit en sak som jag inte får

och det var toast, visserligen med ett nyttigare bröd men inte tillräckligt! Men middagen vart bra !!

Och träningen har gått hyfsat, har åtminstoden tränat en gång per dag! Och det går åtminstonde framåt.


Idag var jag sjuk imorse men sen mot eftermiddagen så började jag känna mig otroligt rastlös, så jag

tänkte jag måste ut och jogga för sötsuget kom i samma veva! Men Ante stoppade mig som tur var

och grät typ som en bebis i någon minut :P Sen tänkte jag, nej nu får jag ge mig! Så kom på träningstankar och gjorde god & nytting mat och plockade undan lite innan de. Och sen nattade jag Tindra efter maten och badade henne och så. Sen gick jag ut och joggade/gick. För va tvungen och handla på vägen och gick inte så bra och jogga med en påse ;P haha.. Och tänkte nu lägga mig och mysa framför serien OZ innan jag ska upp imorgonbitti och ha idrott i skolan, men vi ska nog ha gym om det inte är ändrat:P Så då kan man köra på rätt så bra som man själv vill... Så då kör jag stavgång på kvällen efter som jag inte tog de i Måndags.. Men innan dess ska jag städa här hemma, medans AnteMan tvättar =) Känner det behövs verkligen dammsugas och tvätta golv.. Så det får de bli =)


Jag älskar min familj över allt annat <3


Sannie

Av Sandra Mitrovic - 18 januari 2013 10:10

Sitter nu i skolan och pluggar på ett land vi ska ha och "resa" till...

Slutar snart vilket är skönt då blir det hem och äta något och sen packa.. För att sedan åka vidare till Landskrona =)

Ska faktiskt ändå bli lite skönt att komma hemifrån, samtidigt som det känns konstigt att vara hemifrån på sin födelsedag!!


Nä jobba vidare lite och se om man hittar något roligt..



Sannie

Av Sandra Mitrovic - 17 januari 2013 19:22

Idag hade vi ju myskväll med klassen, det var helt okej förutom filmen.. Var ju inte riktigt min filmsmak, men dom andra verkade ha roligt i alla fall..

Sen har jag skuldkänslor för jag gjort något jag innerst inne inte vill.... Och jag har sagt till mig själv att jag ska vara stark nog att motstå och ta träningen före och försöka sköta kosten.. Har lagt som mål att på Måndag måste jag verkligen börja.. För jag kan inte ha det såhär längre..


Och va igentligen meningen att vi skulle ha fest nästa helg, men vet inte riktigt om jag är redo att lämna ifrån Tindra så länge så långt bort och sen vet jag ändå inte vilka jag ska bjuda, för känns helt konstigt mellan mig och alla mina vänner just nu.. Vet inte varför men bara känns så..


Imorgon är det kort dag och det innebär att vi slutar till tolv, så kommer nog ta tåget direkt hem.. Sen ska man väl packa för vi ska ju åka till Landskrona. =)


Nu ska jag nog ta en dusch för känner mig as äcklig!!!


Sannie

Av Sandra Mitrovic - 16 januari 2013 16:35

Tjenispenis


Idag har jag inte gjort mycket mer än att varit i skolan och pluggat =)

Imorgon blir det kina resturang med klassen och lite spel och film mys... Ska bli roligt...


Nu håller jag på att tvättar för fullt här, så det blir rent.. Så jobbigt och tvätta när man har jättemycket

tvätt, men denna gången va det faktiskt lagom.. Tycker det är bra och tvätta 1 gång i veckan åtminstonde. Idag körde jag julrundan igen på idrotten, så nu har jag träningsvärk :P haha..


Hoppas typ alla i klassen är där imorgon, för man vill ju ändå alla ska vara med på sånt här roligheter.


Funderar på att ha en myskväll på Lördag eller något, för Ante skulle ändå på bio med sin/sina kompisar så tänkte om man bara bjöd hem några och satt och mös till film och gottis kanske sjöng karioke också om det går när Tindra sover.. Är inte så säker på de:P Men hade varit roligt och ha någon här med åtminstonde myskväll... Men vi får se hur det blir..

Fyller ju åtminstonde på Söndag :P Så lite kan man ju få fira sig...


Nä ska kika rundor lite här innan jag ska ner i tvättstugan igen och sen påbörja maten.. =)


Sannie

Av Sandra Mitrovic - 9 januari 2013 20:40

Ja nu blir det att sätta igång på allvar, vet att jag sagt detta hundra gånger... Men jag har lagt ut mitt mål och jag ska gå ner 6kg innan 1mars... För då är det invägning... Så nu får jag inte äta något socker och sånt skit.. Jag måste liksom ta i hårdare med mig, för jag har märkt att det blivit för mycket socker, för nu när jag slutade med de så kom suget direkt.. Så nu är det allvar! OAVSÄTT hur mycket suget än är... Då får jag göra något istället.


Har idag i alla fall varit ute och joggat 30min, skulle cheka hur lång rundan va som jag tänker joggga på morgonen. Så den blir det i morgonbitti innan skolan.. Känner att jag måste göra 2ggr om dagen och kanske 3 ibland.. Så här blir det hård träning och kost!!!


Fick ner endel av julgrejorna idag är bara granan kvar.. Så känns skönt, men Ante tycker det känns depprimenande :P haha

Sen var vi och handlade en sväng.. Ante ghar kommit igång med sitt, så det känns faktiskt skönt för både honom och mig.. Imorgon blir det något för oss alla =)  Sen fixa lite papper...



Sannie

Av Sandra Mitrovic - 4 januari 2013 19:54

Ena sekunden vill jag bara försvinna bort från denna värld, medans andra sekunden så mår jag tipptopp och den tredje sekunden känner jag ingenting!

jag orkar inte med dom här känslorna längre... Men nästa vecka ska jag fixa någon vi ska prata med. Och försöker få träningen på banan igen och kosten äta mindre till och börja med!!


Men att må såhär upp o ner gör ingenting lätt, och står här och undrar när allt ska vända till det bra igen

när ska jag få må bra? Ärligt talat har jag aldrig riktigt mått bra, det har alltid vandrat fram och tillbaka.

Men just nu vill jag bort från allt, vill försvinna till en bättre värld, där mina tankar och saker blir ogjort



Och jag vet att min familj drabbas utav detta, mest min sambo för mår jag inte bra kan jag inte vara mig själv.

Men Tindra försöker jag vara glad till och är det för det mesta också. Så du får förlåta mig älskling om jag beter mig som ett svin nu när allt är upp o ner, men ibland önska jag bara att jag kunde bo för mig själv, så all min depprition kunde drabba mig själv istället. För jag orkar inte mycket längre, en dag kommer jag lämna allt för att inte såra er, fast jag vet att jag kommer såra er på ett annat sätt. Men det gör så fruktansvärt ont att se er lida!


Och jag skiter i om folk klagar för att jag skricver detta nu.... För jag behöver ta ut det någonstans och det blir här!


Dessutom är det ju min blogg, och jag skriver vad jag vill i den!!


Imorgon ska i alla fall jag och Tindra ut på en promenad och sen ska vi nog till affären och handla någon glasstårta för Tindra blir ju 2år på söndag =) Tänka sig att man varit Mamma i 2år =)

Så blir att fira henne lite och sen ska hon få öppna våra paket, Men vi kommer ha ett kalas sen också vi tänkte ha de den 13e =) Tänkte jag skulle göra ett evenemang på fejjan, sen får man kanske skicka eller ringa dom som inte har fejjan såklart!


Sannie

Ovido - Quiz & Flashcards