sandralinneasofia

Alla inlägg under december 2012

Av Sandra Mitrovic - 30 december 2012 21:29

Ja imorgon är det nyår, känns faktiskt skönt att börja med ett nytt år och nya saker.

Nästa år är tanken att livet ska bli bättre och vi ska sluta med att äta så mycket onyttingt, jag ska testa att köra med att bara äta en gång i månaden typ på våran dag eller något.. ja undantag är ju på kalas osv...

Och ska köra hårt med träningen..

Hoppas bara allt annat också ska gå som jag vill, men det känns faktiskt så.. Ante fick ju gå till sin morfars grav så han mår lite bättre nu och det känns skönt och kan ju säga att det har märkts. För helt plötsligt idag började han plocka undan osv. Vilket jag blev chokad över, men såklart glad :D Och disken slapp jag också ;P


Nu ska jag strax sätt igång en film och ta lite ris á lamalta till det.


Hörde ett tala sätt igår "man får äta vad och hur mycket man vill från Jul till nyår, men från nyår till jul så ska man tänka på vad man äter"


Ska jag faktiskt tänka på ;)


Tindra hade en bra jul med många klappar, tänkte ta lite snabbt om vad hon fick. (det jag kommer ihåg)


- Spis

- Vagn

- Barbie

- tält

- chaginton tåg + bana

- filt

- bok

- skor

- bilbana

- mugg

- små barbiedockor


Ja sen var det säkert hundra saker till, som jag inte kommer på just nu.

Men hon fick i alla fall jätte mycket, så bortskämd den donnan ;P


Vill bara skriva också att jag älskar min familj oerhört mycket och är glad att vi

kommit såhär långt som vi kommit och självklart ska vi utföra detta hela vägen

ut. Men det kommer säkert att ta längre tid än vad vi tror, men oavsätt vad

så SKA vi ta oss igenom det. Och vi ska kämpa tillsammans.

Ni är ju allt jag önskat mig <3


Sannie

Av Sandra Mitrovic - 13 december 2012 15:14

Ja usch vad hämskt det vad, skulle tabort tandsten för tandköttet va mycket inflamerat. Och vi ska inte snacka om vad jag blödde och hur jävla ont det gjorde. Så just nu känner jag inte för att äta något SKIT.! Fast jag vet att jag inte kommer kunna hålla det ändå, men man kan ju äta mer måtta! Och sen sköta tänderna ännu mera nu. Och skulle ta med både tandtråd och mellanrums grejs. Så det ska jag göra, ska borsta tänderna 3ggr om dagen :P haha..


Nog om tandis... Var i skolan på förmiddagen och allt gick bra osv...


Imorgon tänkte jag att jag skulle ut och åka pulka med Tindra när jag kommer

hem från skolan =) Sen ikväll tänkte jag gå en powerwalk om jag inte börjar må

sämre innan dess. Men det får vi inte hoppas. För vill verkligen gå den!!!


Nä nu ska jag kika runt lite till innan jag måste väcka snuttan. Så hon inte sover för länge.

Men blir nog att hon är vaken lite längre idag om hon orkar!


Sannie

Av Sandra Mitrovic - 12 december 2012 12:52

Vi har kommit fram till att jag är den possetiva i den här familjen. Och är ju iförsig bra att

någon av oss är det, för det behövs även om det inte känns bra just nu så har jag

ofta en känsla av att allt löser sig, även om det kanske inte alltid är på världens bästa

sätt så brukar det ändå lösa sig! Och det försöker jag övertala min älskade man =)


Idag fick jag ledigt från skolan, för att vi skulle fixa alla dom här bekymmerna vi har

och det ledde till åtminstonde ett möte idag på eftermiddagen. Och det känns ju skönt, så får

hoppas mötet är bra också.. Gäller bara att få igenom det jag vill och verkligen hoppas på!


Nu ska jag strax ner i tvättstugan och sen ska jag hämta hem min skrutt och sedan

ska vi kila iväg på möte...



Jag älskar min familj över allt annat,

utan er hade jag inte överlevt och det är ni

som gör mig så stark och gör så jag verkligen vill

kämpa. Tack för att ni finns, ni är bäst <3


Sannie

Av Sandra Mitrovic - 9 december 2012 20:36

Ja idag fick ja den känslan av att jag måste komma igång på riktigt igen....

Så jag gick ut på en powerwalk, och jag skojar inte den kändes asa bra :D

först tänkte jag att jag skulle ta den varje söndag men den va så skön att jag ska ta den en dag till och det blir nog fredagen. Kommer skriva mitt schemma här nertill hur det kommer att se ut. Så måste jag hålla det. Så samma med kosten, äta lite och inga sötsaker mitt i veckan. Sen efter nyår tänkte jag bara ha sötsak en gång i månaden, för har jag det en gång i veckan så blir jag inte av med suget, och det är riktigt jobbigt.


Nu sitter jag med en koppkaffe och en clementin =)


schemmat



Måndag: Jogging och styrketräning

Tisdag: Idrott i skolan & stavgång, situps(med benen upp också) 40st & plankan 50sek

Onsdag: styrketräning

Torsdag: Stavgång & situps(med benen upp också) 40st och plankan 50sek

Fredag: Powerwalk & situps(med benen upp också) 40st & Plankan 50sek

Lördag: VILA

Söndag: Powerwalk & stiups(med benen upp också) 40st & plankan 50sek


Nu ska vi se om jag klarar att hålla i detta. Men nu ska jag verkligen göra det.



Sannie

Av Sandra Mitrovic - 9 december 2012 16:58

Ja tänka sig att det redan är 2a advent =) Tiden går verkligen fort och jag längtar till julafton..


Skaffade helt ny blogg istället, trött på folk som bara vill snoka..


Idag har det varit en innedag, då det typ varit snöstorm ute. Sen har vi varit lata, men

har hunnit med en adventsfika och städat..

Tänkte jag skulle tillaga lite mat snart, sen när Tindra somnat blir det att gå ut på en power walk

behöver röra på mig känner jag, även om vi varit ute rätt mycket på den senaste tiden så blir det ju inte densamma som när man tränar. Men får först och främst se om jag kommer ut ;P

Men tar bara den rundan jag brukar jogga.


Imorgon är det skolan som gäller och har bokat ett möte direkt på morgonen, så jag får min info utförd.

Men som sagt klarar det ju inte så inte mycket att göra åt.


nä nu ska jag se vad mina älsklingar gör, sen ska jag fixa med maten.

hejsvenjs


Sannie

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards